جستجو

کاربرد رابیتس در ساختمان سازی چیست؟

فهرست مطالب

رابیتس چیست؟

شاید شما هم کنجکاوید بدانید راویز یا همان رابیتس چیست؟ رابیتس یکی از مصالح فولادی به حساب می‌آید که امروزه در صنعت ساختمان‌سازی مورد استفاده زیادی قرار می‌گیرد و از طریق انجام فرآیند پرس‌کاری و کشش بر روی ورق گالوانیزه تولید می‌شود. کاربرد آن بسیار زیاد بوده و به وفور انواع مختلف آن که تعیین‌کننده قیمت رابیتس است، در سقف کاذب مشاهده می‌شود. فولاد گالوانیزه در شرایط مختلف، مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد و همین موضوع این محصول را برای تولید مناسب می‌کند. برای اینکه بهتر بدانید رابیتس چیست باید کاربرد این محصول را بدانید. این محصول فولادی به طور گسترده در ساخت دکوراسیون، کارهای ترمیمی و تزیینی استفاده می‌شود و اغلب برای ایجاد پیوستگی در سطوح دیوار به کار برده می‌رود؛ به گونه‌ای که هر انفصال و ترک‌خوردگی‌ دیوار را می‌پوشاند.

 

کاربرد رابیتس

با توجه به مزایای این ورق مشبک استفاده از آن بسیار گسترده است. عمده مصرف آن در صنعت ساخت و ساز است. این ورق مشبک بیشتر برای انجام گچ کاری سقف، سیمان کاری نما و همچنین نگه داری ملات به منظور سنگ کاری استفاده می شود. به دین صورت که ابتدا رابیتس توسط سیم رابیتس بندی به میلگرد متصل می گردد و عملیات کچ کاری بر روی آن انجام می شود. رابیتس سقف، به خصوص راویزکاری سقف آشپزخانه و پذیرایی به این صورت انجام می گیرد. همانطور که گفته شد؛ از دیگر موارد استفاده از این ورق ها ساخت قفس آهنی است که مقاومت بالای آن نسبت به توری ها از جمله توری مرغی دلیل کاربرد زیاد رابیتس برای ساخت این قفس هاست. همچنین باید یادآور شویم که سایز مناسب چشمه های رابیتس علاوه بر امکان ورود هوا، آب و نور از ورود موارد دیگر جلوگیری می کند.

خواندن  رابیتس چیست و به چه منظور استفاده می شود؟

 

کاربرد رابیتس در ساختمان سازی چیست؟

در حال حاضر برای طراحی نماهای ترکیبی و چندلایه نیاز به یک سطح یکدست بر روی دیوار سقف وجود دارد. درواقع رابیتس‌بندی باعث پیوستگی و یکدست شدن سطح دیوار می‌شود. از طرف دیگر برای ترکیب مصالح مختلف نیاز به لایه‌های مختلف داریم که با اجرای رابیتس نما این امر ممکن خواهد شد. در ادامه به کاربردهای رابیتس‌بندی اشاره می‌شود:

رابیتس کاری دیوار
سقف شیروانی، ساخت آلاچیق
راویز سقف کاذب
ترمیم ترک‌های ایجادشده
آرک و اوین آشپزخانه
المان‌های شهری
رابیتس نمای ساختمان

رابیتس کاری نمای ساختمان چگونه انجام می‌شود؟

برای نصب نمای سنگی، سیمانی، چوبی، کامپوزیت و … نیاز به یک زیرسازی وجود دارد. رابیتس بندی نما یکی از انواع زیرسازی نمای ساختمان است. برای این کار ابتدا پروفیل قوطی به ستون‌ها و تیرهای اصلی سازه متصل شده و سپس رابیتس کشی انجام می‌گیرد. درنهایت نیز نوبت به اجرای نما می‌رسد.

 

بررسی کیفیت رابیتس

اگر برای اولین بار قصد خرید رابیتس را دارید و اطلاعات کافی در رابطه با آن ندارید و می‌خواهید محصول با کیفیتی خریداری کنید، آن را چند بار بر روی زمین بزنید، اگر تکه‌های گالوانیزه از رابیتس جدا شدند و بر روی زمین ریختند، این امر نشان‌دهنده این موضوع است که رابیتس درجه یک نیست.

 

مزایای استفاده از رابیتس

امکان ایجاد طرح‌های مختلف و مورد نظر مشتری
فراوانی در بازار و سهولت تهیه آن
اجرای آسان و طرح‌پذیری مناسب
سرعت اجرای مناسب
استحکام نسبی به شرط رعایت اصول مهندسی و جوش مناسب

 

قیمت رابیتس

در هر حال قیمت رابیتس بر حسب ورق خریداری ‌شده است. نرخ ورق به طور روزمره با توجه به نوسانات موجود در قیمت ها متغیر می باشد. اغلب اوقات برای اجرای نمای ساختمان ها از 13ستونه استفاده می‌کنند اما وزن این محصول در سقف‌های کاذب چندان اهمیتی ندارد و حتی کار را برای افراد سخت ‌تر هم می‌کند. مصرف رابیتس با وزن های زیاد به این سبب در نما اهمیت دارد که وزن سنگ نما را باید بتواند تحمل کند. قیمت رابیتس بر حسب اوزان مختلف تفاوت دارد. تعداد ستون ‌های اعمال شده تعیین‌کننده ی قیمت این محصول نیست زیرا به طور مثال ممکن است وزن 9 ستون فوق سنگین بیش تر از ورق 11 سبک باشد.

خواندن  فروش و بررسی ابعاد فوم سقفی استاندارد

 

 

از محصولات فروشگاه دیدن فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *