جستجو

لوله سیمانی چیست؟

فهرست مطالب

لوله سیمانی چیست؟

لوله سیمانی در اصل به نوعی لوله گفته می‌شود که از موادی همچون سیمان و الیاف‌های نسوز تولید می‌شود و می‌تواند برای انتقال سیالات مختلف به کار برود و به عنوان لوله آب، لوله دودکش و … استفاده شود. این لوله‌ها به واسطه مواد سازنده خود از مقاومت بسیار خوبی برخوردارند و می‌توانند در برابر گرما و حرارت نیز تحمل بالایی داشته باشند. این لوله‌ها می‌توانند از تنوع بالایی برخوردار باشند و کاربردهای متعددی دارند.

 

انواع لوله‌های سیمانی

لوله‌های سیمانی همانند لوله پلیکا و انواع لوله‌های دیگر می‌توانند بر اساس فاکتورها و پارامترهای مختلفی دسته بندی شوند و از تنوع زیادی برخوردارند. از جمله رایج‌ترین لوله‌های سیمانی می‌توان به مواردی زیر اشاره داشت:

 

لوله سیمانی گرد

لوله‌های سیمانی گرد از جمله لوله‌هایی هستند که بیشتر در شومینه‌ها و یا پکیج‌ها کاربرد داشته و در قطرهای مختلف ۱۰۰، ۱۵۰، ۲۰۰، ۲۵۰، ۳۰۰ تولید می‌شوند. این لوله‌ها برای نصب به ابزارهایی همچون زانو، کلاهک و بوشن نیاز دارند هرچند که تعدادی از آن‌ها از کونیک برخوردارند.

 

لوله سیمانی کانال چهارگوش

این لوله‌ها که با نام لوله کتابی نیز شناخته می‌شوند دارای اندازه‌هایی مخصوصی همچون 100، 150، 200 و 300 هستند و به دلیل داشتن بوشن و کونیک بسیار راحت نصب می‌شوند.

 

لوله سیمانی فشارقوی

لوله‌های سیمانی فشارقوی لوله‌هایی هستند که در تولید آن‌ها از الیاف‌های بیشتری استفاده شده و معمولاً برای انتقال سیالات استفاده می‌شوند. این لوله‌ها بیشتر در مناطق کویری کاربرد داشته و در اندازه‌های 3 و 5 متری تولید می‌شوند. این لوله‌ها در برابر جانوران و جوندگان مختلف مقاومت بالایی دارند و می‌توانند گزینه بسیار خوبی برای کویرها و محیط‌های بیابانی باشند.

خواندن  فروش و تعریف لوله سیمانی

 

لوله سیمانی آبگرمکن

لوله‌های سیمانی آبگرمکن می‌توانند برای انتقال گاز و بخارات انواع آبگرمکن های ایستاده، دیواری و بخاری‌ها به کار بروند و در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند.

 

لوله سیمانی باربیکیو

این لوله‌ها همان‌طور که از نام آن‌ها مشخص است مخصوص باربیکیوها ساخته می‌شوند و می‌توانند در اندازه‌های مختلفی یافت شوند.

 

لوله سیمانی شومینه

لوله‌های سیمانی شومینه نیز مخصوص انتقال بخارات و گازهای ناشی از شومینه‌ها هستند و می‌توانند در معماری‌های سنتی و مدرن به کار بروند.

 

لوله سیمانی آزبست

این لوله‌ها بیشتر در شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب مورد استفاده قرار می‌گیرند و از کیفیت بالایی برخوردارند. لوله‌های آزبست می‌توانند در دو نوع دو سر ساده و یک سر ساده تولید شوند و از نظر سایز و ابعاد نیز تنوع بالایی دارند. در مقاله‌ای تحت عنوان لوله وینو هیدروپول به بررسی لوله‌های تحت فشار وینوهیدروپول، ویژگی‌ها، کاربردها و مزیت‌های آن‌ها پرداخته شده و می‌تواند اطلاعات مفیدی در اختیار خوانندگان قرار بدهد.

 

مهم‌ترین کاربردهای لوله سیمانی

همان‌طور که گفته شد لوله‌های سیمانی تنوع بالایی دارند و می‌توانند ویژگی‌ها و مزیت‌های متعددی داشته باشند. از مهم‌ترین کاربردهای این لوله‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

-از این لوله‌ها می‌توان در موتورخانه‌های خانگی و صنعتی استفاده نمود.
-این لوله‌ها می‌توانند در صنعت ساختمان‌سازی کاربردهای متعددی داشته باشند
-می‌توان از این لوله‌ها به عنوان دودکش شومینه‌ها، بخاری‌ها و… استفاده کرد.
-این لوله‌ها می‌توانند برای انتقال مایعات مختلف، آب و فاضلاب استفاده شوند.
-می‌توان از این لوله‌ها در سیستم‌های آبکشی و زهکشی در زمین‌های کشاورزی و … استفاده کرد.
-این لوله‌های قابلیت استفاده در خندق‌های آبیاری، سیستم‌های توزیع آب در کشاورزی و … را دارند.

خواندن  آشنایی با انواع کاربرد کفپوش بتنی

از محصولات فروشگاه دیدن فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *